• Autokredyty
  • Kredyty gotówkowe
  • Kredyty hipoteczne
  • Kredyty dla firm
Kwota kredytu
Okres spłaty
mies.
Wypełnij formularz aby otrzymać najlepsze oferty!
Kwota kredytu
Okres spłaty
mies.
Wypełnij formularz aby otrzymać najlepsze oferty!
Kwota kredytu
Okres spłaty
lat
Wypełnij formularz aby otrzymać najlepsze oferty!
Kwota kredytu
Okres spłaty
mies.
Wypełnij formularz aby otrzymać najlepsze oferty!
04.07.2013

Nowa wersja Seata Leon


Odrodzenie marki Seat podkreśla hasło reklamowe "Enjoyneering" zapowiadające równowagę pomiędzy hiszpańskim temperamentem i niemiecką technologią. Pierwszym „dzieckiem” odnowionej marki jest gruntownie zmodernizowany Leon.
 

Sprawdź teraz najlepsze kredyty samochodowe!

Nowy Seat Leon został stworzony na podstawie platformy MQB opracowanej przez Volkswagen Group. Obecnie stanowi ona podstawę konstrukcyjną takich modeli, jak Audi A3, Volkswagen Golf czy Skoda Octavia. Nowy Leon jest o około 5 cm krótszy od poprzednika, ale za to o rozstawie osi jest większym o blisko 6 cm. Jednocześnie, zredukowane zostały zwisy i poszerzono rozstaw kół. Pozwoliło to na uzyskanie większej przestrzeni w kabinie pasażerskiej i w bagażniku. Warto też wspomnieć, że auto jest o 90 kg lżejsze od poprzenika i o 15% sztywniejsze.

Nowy Seat Leon dostępny jest też w wersji 3-drzwiowej SC (Sport Coupe), z mniejszym o 35 mm rozstawem osi i tylną szybą pochyloną o dodatkowe 19 stopni w stosunku do wersji 5-drzwiowej – żeby podkreślić jego dynamiczny charakter. Obie opcje zapewniają jednak wystarczająco dużo miejsca dla pasażerów, tak z przodu, jak i z tyłu, zarówno nad głową i na nogi.

Kompaktowy Seat jest też pierwszym autem w swoim segmencie, w którym zastosowane zostały pełne reflektory z diodami LED. W Polsce element w standardzie zapewniają wersje wyposażenia Style i FR, razem ze światłami dziennymi LED, światłami tylnymi LED oraz oświetleniem tablicy rejestracyjnej w technologii LED.

Gama jednostek napędowych dostępnych w nowym Leonie obejmuje, oprócz podstawowego silnika 1,2 l TSI o mocy 86 lub 102 KM, także większe motory benzynowe TSI o pojemności 1,4 l (122 i 140 KM) i 1,8 l (180 KM) oraz w oszczędne diesle 1,6 l (90 i 105 KM) i 2,0 l (150 i 184 KM).

W przypadku podstawowych silników 1,2 TSI (86 KM i 105 KM) oraz 1,6 CR (90 KM i 105 KM) producent oferuje manualną skrzynię o 5 przełożeniach. Pozostałe odmiany (w tym 1,2 TSI START/STOP 105 KM, 1,4 TSI START/STOP 122 KM i 140 KM, 2,0 CR START/STOP 150 KM i 184 KM, 1,8 TSI START/STOP 180 KM) dostępne są ze skrzynią 6-biegową. Z kolei 7-biegowa przekładnia automatyczna współpracuje z jednostkami 1,2 TSI START/STOP 105 KM, 1,6 CR START/STOP 105 KM i 1,8 TSI START/STOP 180 KM, a automat 6-biegowy oferowany jest w wariancie 2.0 CR START/STOP 150 KM.

W kwestii zawieszenia zastosowano z przodu kolumny MacPhersona na ramie pomocniczej, natomiast z tyłu belkę skrętną (w wersjach silnika do 150 KM włącznie) lub zawieszenie wielowahaczowe w mocniejszych odmianach.

Dodatkowo, w wersji FR kierowca może wybrać jeden z czterech trybów pracy (eco, comfort i sport i ustawienia indywidualne), pozwalający na zmianę siły wspomagania kierownicy, reakcji silnika i pracy skrzyni DSG. Zmiana profilu napędu wpływa też na dźwięk silnika (wyłącznie silniki 1,8 TSI 180 KM i 2,0 TDI 184 KM), który jest modulowany przez siłownik emitujący dźwięki, jak również na podświetlenie wewnętrzne, które zmieni się na białe (w trybie comfort, eco i indywidualnym) lub czerwone (tryb sport).

Nowy Seat Leon, podobnie jak jego poprzednik, powstał w fabryce Martorell w Hiszpanii, niedaleko Barcelony. Od premiery pierwszej generacji Leona w 1999 roku, firma sprzedała ponad 1,2 miliona egzemplarzy tego modelu.

W tym roku marka planuje sprzedać na całym świecie około 160 tysięcy sztuk nowego modelu. W Polsce najtańsza odmiana Entry 1,2 TSI 86 KM 3d kosztuje 51 084,79 zł (wersja 5d - 52 835 zł). Standardowo obejmuje on pełny pakiet bezpieczeństwa (m.in. 6 poduszek powietrznych, układ ASR, ABS i ESC oraz system kontroli ciśnienia powietrza w oponach), a także elektrycznie sterowane szyby boczne z przodu, elektrycznie regulowane lusterka boczne, komputer pokładowy czy centralny zamek ze zdalnym sterowaniem.

Wersja Reference (1,2 TSI 86 KM 3d 58 214,79 zł) oferuje dodatkowo m.in. klimatyzację manualną, zestaw Media System Touch (z ekranem dotykowym) i kierownicę wielofunkcyjną. Dwa najbogatsze warianty Style (1,2 TSI 105 KM 3d - 68 444,50 zł) i FR (1,4 TSI 122 KM 3d - 72 834,50 zł) są wyposażone jeszcze m.in. rozbudowanym systemem audio, automatyczną klimatyzacją dwustrefową, aluminiowymi obręczami kół czy pełnymi reflektorami LED.

Sprawdź teraz najlepsze kredyty samochodowe!

Źródło: Mototarget.pl
 



04.07.2013
Dodaj do
, ekspert Comperia.pl

TOP 3 - KREDYTY SAMOCHODOWE

Więcej
Bank
Rata
Prowizja
Oprocentowanie
rzeczywiste
Ocena
klientów
 
Bankowy kredyt samochodowy - Skoda
966.63 PLN
5.00%
6.17%
Kredyt samochodowy - oferta z ubezpieczeniem
979.68 PLN
3.00%
6.77%
Kredyt samochodowy
1002.42 PLN
2.00%
7.79%





  • Wyjeżdżając samochodem na zagraniczne wakacje, pamiętaj o OC
    11.09.201411.09.2014
    Wyjeżdżając samochodem na zagraniczne wakacje, pamiętaj o OC
    Wakacje wprawdzie się skończyły, ale temat ubezpieczenia wyjazdów zagranicznych stale jest aktualny. Dlatego, wyjeżdżając samochodem za granicę, należy pamiętać nie tylko o polisie OC, ale również o ubezpieczeniu całego wyjazdu....  »
  • Kolizja po alkoholu? OC nie wystarczy
    05.09.201405.09.2014
    Kolizja po alkoholu? OC nie wystarczy
    Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe w przypadku pojazdów dopuszczonych do ruchu drogowego, ale ubezpieczeni powinni pamiętać, że OC nie chroni kierowców, którzy spowodowali kolizję bądź wypadek drogowy po spożyciu alkoholu....  »
  • Kiedy potrzebna policja na miejscu kolizji?
    05.09.201405.09.2014
    Kiedy potrzebna policja na miejscu kolizji?
    W przypadku kolizji drogowej na miejscu zdarzenia nie zawsze potrzebna jest policja. Kiedy należy wzywać funkcjonariuszy, a kiedy jest to niepotrzebne, licząc na odszkodowanie z ubezpieczenia?   »
  • Jak kupić auto w komisie?
    19.08.201419.08.2014
    Jak kupić auto w komisie?
    Zakup samochodu w komisie ma swoje wady i zalety. Bezdyskusyjnie jest to jednak jedna z najpopularniejszych form zakupu używanych aut. Zanim więc ruszymy na poszukiwania naszych wymarzonych czterech kółek, odpowiednio przygotujmy się do transakcji,...  »
  • Co z ciągłością ubezpieczenia OC po zakupie auta używanego?
    08.08.201408.08.2014
    Co z ciągłością ubezpieczenia OC po zakupie auta używanego?
    Kupując auto używane, nabywamy wraz z nim jego ubezpieczenie OC. Co dzieje się z OC w trakcie przerejestrowania samochodu? Czy nowy właściciel ma takie same prawa do wykupionej poprzez poprzedniego właściciela polisy?   »
  • Tajniki wyceny samochodu do polisy AC
    07.08.201407.08.2014
    Tajniki wyceny samochodu do polisy AC
    Jeśli będziemy wiedzieć, jak wyceniany jest nasz samochód do polisy AC, będzie nam łatwiej zrozumieć zasady, na których podstawie wyliczana jest wysokość składki ubezpieczeniowej.   »
  • Zgłaszamy szkodę z polisy Autocasco w Liberty Direct
    05.08.201405.08.2014
    Zgłaszamy szkodę z polisy Autocasco w Liberty Direct
    Akty wandalizmu, wypadki nie z naszej winy czy uszkodzenia pojazdu na parkingu to zmora prawie każdego kierowcy. Nawet, gdy możemy liczyć na odszkodowanie z ubezpieczenia autocasco, trzeba jeszcze przejść przez proces zgłaszania szkody do ubezpieczyciela....  »