13.10.2011

Auto na wodę już Polsce !!! Czyli jak oszczędzić 25-30% paliwa kosztem litra wody na 1000 km?


Stale rosnące ceny paliwa skłaniają wielu kierowców do coraz częstszego pozostawiania samochodu na parkingu czy w garażu. Inni próbują uczynić jazdę mniej obciążającą portfel montując instalacje umożliwiające tańszą eksploatację pojazdu.

Do tej pory jedynie właściciele aut z silnikami benzynowymi mogli obniżyć koszty eksploatacji samochodu montując instalacje gazowe. Teraz, na równi z nimi, i użytkownicy pojazdów napędzanych silnikami Diesla będą mogli liczyć zaoszczędzone pieniądze. Jak powszechnie wiadomo, im większy pojazd, im większej pojemności silnik, tym większe zużycie paliwa, a więc i na większe oszczędności w ujęciu kwotowym można liczyć. Kierowcy ciężarówek wybierają drogi alternatywne, by oszczędzić i nie zapłacić kilka złotych omijając kilka płatnych odcinków. A co by powiedzieli na możliwość obniżenia zużycia paliwa swojego Tira z 35 do 25 litrów na 100 kilometrów?

Prezentujemy w artykule znany od lat w USA, czy Australii, a obecnie produkowany w Europie i coraz powszechniej stosowany w krajach zachodniej Europy, generator gazu HHO, czyniący z pojazdu hybrydę zasilaną częściowo dotychczasowym paliwem, a częściowo wytwarzaną podczas elektrolizy najzwyklejszej wody mieszaninę wodoru i tlenu.

Obecnie, oprócz obserwowania jak oszczędzają znacznie bogatsze od nas narody, mamy możliwość zakupu i montażu generatora HHO w Polsce !!! Prezentowane poniżej zdjęcia oraz informacje dotyczą kilku z kilkudziesięciu instalacji w pojazdach, które już jeżdżą po naszych drogach i które mieliśmy okazję oglądać, zasięgając opinii ich użytkowników.

Litr wody destylowanej na 1000 km i oszczędność 25 - 30 % paliwa. Czyż to nie brzmi zachęcająco ???

Idea działania układu, jak i jego budowa są bardzo proste.

Co więcej, jego instalacja nie wymaga żadnych zmian konstrukcyjnych w pojeździe, a w każdej chwili można, wyjmując bezpiecznik, wyłączyć go i używać auto w tradycyjny sposób.

Również w przypadku sprzedaży pojazdu, po nieskomplikowanym demontażu układu, w aucie nie pozostaną ślady modyfikacji.

 

 

Jak to działa?

W komorze generatora HHO, po doprowadzeniu do niego prądu wytwarzanego przez alternator, następuje proces elektrolizy wody, której produktem jest mieszanina wodoru i tlenu czyli tzw. gaz HHO (w odróżnieniu od czystego wodoru nie jest on wybuchowy).


Mieszanka ta doprowadzana jest następnie do układu dolotowego silnika, skąd, wraz z zasysanym powietrzem, trafia do komory spalania, gdzie jest spalana wraz z podstawowym paliwem. W zależności od pojemności silnika, różne jest jego zapotrzebowanie na gaz HHO. Dostosowujemy je stosując generator odpowiedniej wydajności oraz regulując jego wydajność natężeniem prądu, którym jest zasilany.


Co zyskujemy?

  •   Oszczędność paliwa rzędu 25 do 30 % w zależności od sposobu jazdy i stanu technicznego (choć znane są przypadki i 50 % oszczędności, głównie w przypadku silników pracujących pod stałym obciążeniem). Oszczędność wynika nie tylko z zastąpienia części dotychczasowego paliwa wodorem ale i całkowitego spalania mieszanki paliwowej.
  •   Odczuwalne zwiększenie mocy silnika i jego elastyczności (zwłaszcza na niższych obrotach).
  •   Równa, cichsza i spokojna praca silnika.
  •   Zmniejszenie emisji spalin. Spalając wodór z rury wydechowej wydobywa się para wodna.

 

Czy to jest bezpieczne?
Jak najbardziej. Gaz produkowany jest wyłącznie podczas pracy silnika, przez który jest natychmiast spalany. Gaz nie jest w żaden sposób magazynowany, a jego ilość dostosowana jest do pojemności silnika. Prąd do jego wytworzenia pobierany jest z alternatora, więc układ nie obciąża akumulatora.

Obsługa układu?

  •  Co 800-1000 km dolewamy do zbiornika wody destylowanej (w przypadku aut osobowych zbiornik ma pojemność 1 litra, ciężarowych 6 litrów).
  •  Co 25 000 km przegląd, czyszczenie generatora i zalanie układu elektrolitem (woda destylowana plus szczypta wodorotlenku potasu, który ułatwia proces elektrolizy i zapobiega zamarzaniu wody).

Przykładowe instalacje :

 

Koszt montażu
Podajemy jedynie orientacyjne ceny instalacji i montażu (dokładna kalkulacja zależna jest od rodzaju pojazdu oraz typu silnika go napędzającego). Bliższych informacji można zasiegnąć u dystrybutora lub warsztacie montującym instalacje.

  • Samochód osobowy - generator + sterownik - koszt ok. 410 EUR
  • Samochód typu VAN - generator + sterownik - koszt ok. 420 EUR
  • Samochód osobowy - generator + sterownik - koszt ok. 410 EUR
  • Samochód terenowy silnik o pojemności 4,2-5,5L - generator + sterownik - koszt ok. 410 EUR
  • Samochód ciężarowy silnik o pojemnosci do 10L - generator + sterownik - koszt ok. 560 EUR
  • Samochód ciężarowy silnik o pojemnosci 10-16L - generator + sterownik - koszt ok. 820 EUR
  • Dla pojazdów wyposażonych w moduł OBD II - emulator - koszt ok. 150 EUR
  • Cena montażu od 400 zł (samochód osobowy) do 600 zł (samochód ciężarowy)

Źródło: http://www.motohobby.net



13.10.2011
Dodaj do

TOP 3 - KREDYTY SAMOCHODOWE

Więcej
Bank
Rata
Prowizja
Oprocentowanie
rzeczywiste
Ocena
klientów
 
Kredyt samochodowy
964.38 PLN
1.00%
6.07%
Kredyt samochodowy
966.29 PLN
1.20%
6.15%
Kredyt samochodowy (z ubezpieczeniem)
987.84 PLN
4.50%
7.13%





  • Jak napisać oświadczenie o wypadku?
    24.05.201624.05.2016
    Jak napisać oświadczenie o wypadku?
    Gdy podczas podróży samochodem zdarzy nam się drobna stłuczka, do której nie musimy wzywać policji, powinniśmy za zgodą wszystkich uczestników zdarzenia spisać oświadczenie. Co powinno znaleźć się w oświadczeniu z kolizji...  »
  • Wypożyczanie samochodów - jak nie stracić kaucji?
    17.05.201617.05.2016
    Wypożyczanie samochodów - jak nie stracić kaucji?
    Decydując się na wypożyczenie samochodu, musimy liczyć się z tym, że wypożyczalnia będzie chciała skorzystać z opcji blokady pieniędzy na naszej karcie płatniczej lub zażąda wstępnej przedpłaty. Jak nie stracić kaucji, korzystając z...  »
  • Niemcy dopłacają do elektryków. A Polska?
    06.05.201606.05.2016
    Niemcy dopłacają do elektryków. A Polska?
    Ponieważ rynek samochodów elektrycznych w Niemczech nie rozwija się tak szybko, jak zakładał tamtejszy rząd, kraj ten zamierza przeznaczyć na rozwój tej gałęzi motoryzacji aż 1 mld euro. Czy w Polsce również możemy liczyć...  »
  • Zgubiona karta pojazdu to nie problem
    02.05.201602.05.2016
    Zgubiona karta pojazdu to nie problem
    Karta pojazdu jest wydawana obowiązkowo do każdego samochodu rejestrowanego w Polsce po 1999 roku. Tego typu dokument jest niezbędny przy rejestracji samochodu. Co zrobić, gdy jednak kartę pojazdu zgubimy?   »
  • Oto 3 najczęściej kupowane samochody w Polsce
    29.04.201629.04.2016
    Oto 3 najczęściej kupowane samochody w Polsce
    Wedle statystyk z roku poprzedniego okazuje się, że Polacy kupują coraz więcej nowych samochodów. Sprzedaż aut w salonach w roku 2015 w porównaniu do roku 2014 wzrosła aż o 8%. Jakie samochody są najczęściej kupowane Polsce?   »
  • Kolejne auta bezzałogowe wyjadą na ulice Chin
    25.04.201625.04.2016
    Kolejne auta bezzałogowe wyjadą na ulice Chin
    Już niedługo samochody autonomiczne będą testowane w warunkach ruchu drogowego w Chinach. Prezes Volvo zapowiedział, że w pierwszej kolejności technologia ta będzie jednak sprawdzona w Szwecji. Kiedy samochody bezzałogowe trafią na drogi Chin?...  »
  • Jak działa leasing konsumencki?
    20.04.201620.04.2016
    Jak działa leasing konsumencki?
    Leasing konsumencki to stosunkowo nowa metoda pozyskania pieniędzy na sfinansowanie samochodu przez osobę niebędącą przedsiębiorcą. Niestety wciąż wielu z nas nie wie, jak działa leasing konsumencki, a szkoda, bo może stanowić dobrą alternatywę...  »